شما اینجا هستید   |

بعد التحرير شماره 27

شهریور 85

√ السلام علينا و علي عبادالله الصالحين

√ مي‌گفت صندوق گذاشته بوديم در يكي از خيابان‌هاي بيروت و پول جمع مي‌كرديم براي مقاومت. خانمي با با وضع آنچناني يكي از بچه‌ها را كنار كشيد و  پرسيد «قيمت يك موشك چقدر است؟»‌

-: “فلان قدر، مثلاً هزار دلار.”

كيفش را در آورد چند تا اسكناس درشت شمرد و داد به رفيق ما.

ـ: “5 تا  به حساب من بزنيد.”

√ جايتان خالي آقاي ظفر بنگاش آمده بود سوره، بنگاش جانشين كليم صديقي است و از نويسندگان و نظريه پردازان حوزه بيداري اسلامي. مجله‌اي منتشر مي‌كند به نامcresent International (هلال بين المللي). قرار شد بين سوره و هلال خواهر خواندگي برقرار بشود. يوسف الخباز، عبيدالله جان، ظفر بنگاش، محمد العاصي، عبدالرحمن كوتي و… گروهي هستند كه از كانادا و آمريكا تا انگلستان و از امارات تا پاكستان و مالزي دفاتر و عناصري دارند كه در عرصه نهضت اسلامي فعاليت مي‌كنند. در شماره‌هاي آينده گفت و گوي نسبتاً مفصل با او را خواهيد خواند.

√ عكس‌ها، گفت و گوها و گزارش‌هايي از لبنان ره آورد سفر آقاي همازاده است كه در اين شماره يكي دوتايش را مي‌بينيد و بقيه‌اش مي‌ماند براي شماره‌هاي آينده.

√ بعد از ويژه‌نامه دولت جديد، اين اولين شماره سوره است كه عمده مطالبش حول يك محور است و مي‌شود به نوعي اسم ويژه‌نامه رويش گذاشت. منتظر ويژه‌نامه‌هاي بعدي باشيد.

√ ما هم منتظر پاسخ‌هايتان به نظر خواهي هستيم.

√ و منتظر بقه نظرات انتقادي و پيشنهادهايي كه در مورد مطالب سوره يا كليتش داريد.

√ قرار است بعد از سه سال بعضي‌ها كمك كنند و تكاني بدهيم به مجله. از آن جمله راه اندازي تحريريه شهرستان‌ها، جلسات آموزشي، فعال شدن برخي سرويس‌ها و… «گلستان سعدي» را كه خوانده‌ايد ماجراي بردن ابريشم به …

√ خصوصاً از دوستان قلم زن شهرستاني كه فكر مي‌كنند مي‌توانند در چارچوب اهداف سوره كمك بكنند، اعم از گزارش و گفت و گو و مقاله و ترجمه و… خواهشمنديم تماس بگيرند.

√ بعضي دوستان توزيع پارتيزاني سوره قرار است زحمت مخاطبان را كم كنند و همان جا كه مي‌رويد سروه بخريد نظرتان را هم بنويسيد و تحويل دوستان بدهيد كه مستقيماً براي تحريريه بفرستند. فعلاً «‌كتاب آفتاب» چهار راه شهداي مشهد  و كتابفروشي خيابان 16 آذر انتشارات سوره مهر اين زحمت را قبول كرد‌ه‌اند. دوستان ديگر هم اگر اين لطف را بكنند ممنون مي‌شويم.

√ سفرهاي بين المللي! بچه‌هاي سوره دارد زياد مي‌شود. منتظر سوغات‌هايي از افغانستان و تاجيكستان و احتمالاً جمهوري آذربايجان هم باشيد.

√ البته اين سفرها دلاري نيست. سفرهاي دلاری را که به كابل و دوشنبه و بدخشان نمي‌روند! حتي ريالي هم نيست. حاصل حوصله و همت بعضي از دوستان است كه به زودي سوغات‌هايشان را خواهيد خواند.

√ “امت در حركت”‌ و “چراغي در دو  راهي مسجد و خانه” را حتماً بخوانيد.

√ بعضي از حضرات سوپر منتظر مثل بن جبرين كه معتقد است نبايد حزب الله را در نبرد با اسرائيل  حتي دعا كرد! مي‌گويد احوط اين است كه  “فلسطين به ما چه!”

گزارش يرموك وبرح البراجنه را بخوانيد تا ببينيد محمد نضال فرحات شيعه‌تر است يا  اين حضرات.

حتي حماس و حزب الله و جهاد اسلامي را هم نمي‌شناسيم. اطلاعاتمان كم و است و ارتباطاتمان كمتر.

هر حركتي كه ‌آگاهي ما از هر حركتي در نهضت بيداري اسلامي را بيشتر كند آگاهي است در تقويت جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي.

و اصلاً جبهه فرهنگي بدون اطلاعات و ارتباطات؛ عمليات مي‌تواند بكند مگر؟

واحد اطلاعات عمليات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي نياز به نيرو دارد چه جور.

√ خدا كند در زمره «ويقطون ما امرالله به أن يوصل» نباشيم. خدا آن به آن بر اطلاعات و اتصالات مؤمنين بيفزايد.

والسلام علينا و علي عباد الله الصالحين.

 

 

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی , مقالات سوره
به اشتراک بگذارید : | | |