شما اینجا هستید   |

    عمومی : فرهنگ مقاومت، فرهنگی است که انرژی‌ها را آزاد و حرکت‌های بزرگ را به هدف نزدیک می‌کند | سخنرانی در تالار آوینی بندرعباس

وحید جلیلی پنج‌شنبه شب در جمع حامیان برادر خود سعید جلیلی که در تالار آوینی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تساوی آرای هر قشر از مردم در جمهوری اسلامی، شور و نشاط انتخاباتی در کشور ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: همان گونه که دیده می‌شود یکی از ثمرات رای دادن طی ۳۴ سال اخیر عزت و سربلندی مردم ایران بوده است.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه جمهوریت نظام را باید روز به روز تعمیم دهیم، اضافه کرد: در فتنه ۸۸، استکبار داخلی و خارجی بازو در بازوی هم برای برهم زدن جمهوریت نظام و وتوی رای ملت با فشار بر ولی‌فقیه قصد داشت چارچوب‌ها را به هم بزند و خارج از جمهوریت، آرا را به سود خود سوق دهد که پایداری و درایت رهبری همانند سه دهه اخیر انقلاب نگذاشت بدخواهان و یاوه‌گویان به مراد خود برسند.

جلیلی با بیان اینکه یکی از شعار‌های برادرش سعید جلیلی در انتخابات، آزاد کردن ظرفیت‌های مردمی در کشور است، افزود: علی‌رغم اینکه خیلی از دوستان، دلسوزانه تذکر می‌دهند که شعارهای دیگر و حرف‌های زودبازده‌تری باید از طرف جلیلی برای کسب آرای بیشتر در کارزار انتخاباتی سر بدهد، گفت: سعید جلیلی اعتقادش این است که اگر ما بتوانیم گفتمان جمهوری اسلامی و اسلام جمهوری را درست در دنیا و کشور تبیین کنیم گام بلندی را در حل مشکلات روزمره نیز برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه، جلیلی بر مفهوم مقاومت و پیشرفت تاکید دارد، اضافه کرد: وی به عنوان سرداری که پرچم مذاکرات هسته‌ای از طرف ملت ایران را به دوش می‌کشد، عمیقا متعقد است که مقاومت تنها راه پیشرفت کشور است.

به گفته مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، برخی از کسانی که شاخ و شانه‌های دشمن را می‌بینند خودآگاه با حرف زدن از ضعف‌های موجود در کشور به دنبال پایین کشاندن کفه ترازو به سود دشمن هستند، اما دکتر جلیلی معتقد است هر جا که مقاومت شده است، فرصت‌ها نیز ایجاد شده‌اند.

وی گفت: این نوع اسوه و تفکر می‌تواند در سایر حوزه‌ها نیز باز تولید و سبب پیشرفت هر چه بیشتر کشور شود.

این فعال سیاسی اضافه کرد: نقل است زمانی که تیم مذاکره ایرانی، در پاسخ به تیم غربی می‌گوید ما خود اورانیوم خود را غنی می‌کنیم، حاضران آن نشست اغلب این ادعای ایران را با پوزخند و ریش خند جواب داده‌اند.

وی افزود: تلخی این ریش‌خند‌ها با تلاش دانشمندانی همانند شهریاری و با غنی‌سازی ۲۰ درصدی توسط ایران، برای ایرانی‌ها همیشه شیرین شد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: دکتر جلیلی می‌گفت اگر شهریاری ۱۰۰ میلیارد تومان هم دستمزد از ما برای پیشبرد برنامه هسته‌ای طلب می‌کرد، حاضر بودیم با دل و جان به او بدهیم، اما این در حالی است که شهریاری حتی یک ریال نیز برای کارهایی که برای نظام در بعد هسته‌ای انجام داد نگرفت.

وی ادامه داد: حرف جلیلی این است که اگر این فرهنگ و رویکرد را حاکم کنیم، سایر عرصه‌ها نیز روند توسعه خود را زودتر طی می‌کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: فرهنگ مقاومت، فرهنگی است که انرژی‌ها را آزاد و حرکت‌های بزرگ را به هدف نزدیک می‌کند.

جلیلی در عین حال افزود: اجرای فرهنگ مقاومت، خواهان تبعیت رابطه دولت و مردم از شاخص‌هایی خاص است و باید اعتماد مردم را با صداقت و خدمتگذاری در این راه به دست آورد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این نشست که به پرسش و پاسخ اختصاص داشت نیز در پاسخ به برخی از سئوالات حضار گفت: برخی‌ها می‌گویند جلیلی تاکنون آنگونه که باید برنامه‌های خود را اعلام نکرده که باید گفت وی در این راستا بر این عقیده است که باید سیستم و دستگاه دولتی را برنامه‌پذیر کرد و سپس در تداوم کارهای که تاکنون توسط نظام صورت گرفته است، روند را به پیش برد.

وی افزود: به عنوان نمونه نظر دکتر جلیلی پیرامون پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی که بخشی آن توسط شورای امنیت ملی بررسی می‌شد، این بود که می‌شده است با یک برنامه‌ریزی ساده جلوی این اختلاس را گرفت.

این فعال سیاسی اضافه کرد:‌ دکتر جلیلی می‌گوید که وارد فاز پمپاژ وعده‌ها و شعار نمی‌شوم و قصد دارم در صورت پیروزی با برنامه‌پذیر کردن بخش‌های مختلف خواسته‌های مردم را در حوزه‌های مدیریتی جوابگو باشم.

وی افزود: جلیلی همچنین فردا شب (جمعه شب) در مناظره هشت کاندیدا برخی از الویت‌های اقتصادی خود را اعلام می‌کند.

جلیلی افزود: برخلاف تصورات، تیم اقتصادی دکتر سعید جلیلی یکی از تیم‌های قوی در این راستاست و به جرات می‌توان گفت که هیچ‌کدام از کاندیداها از اینچنین تیمی برخوردار نیستند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر نوع رابطه احمدی‌نژاد و گروه‌های موسوم به انحرافی با سعید جلیلی اضافه کرد: جلیلی حتی یک روز هم سابقه حضور در یک حزب و یا جریان سیاسی را ندارد و برخی‌ زمانی که می‌بینند وی در حال پیشرفت و مطرح شدن است، کمر به تخریب وی می‌بندند.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه دکتر جلیلی همواره در رابطه با احمدی‌نژاد و حتی زمانی که وی بسیار محبوب و مطرح بود نگاه و رابطه‌ای معتدل داشته است، اضافه کرد: دکتر سعید جلیلی در سال ۸۴ در دور اول به احمدی‌نژاد رای نداده است.

به گفته وی، افراط و تفریط در کارنامه دولت نهم و دهم غلط است.

جلیلی (وحید) با بیان اینکه خود بنده هم به احمدی‌نژاد رای نداده‌ام(در دور اول)، گفت: از همان زمان در مجله سوره در مورد جریان انحرافی و نفوذ آن در قالب مقاله و یادداشت هشدار داده‌ام.

وی در واکنش به این سئوال تصریح کرد: طراز سعید جلیلی بزرگ‌تر از آن است که بخواهد این چنین تهمت‌های سخیف و کثیفی در رابطه با جریان انحرافی به وی بچسبد.

مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: دکتر جلیلی کار دولتی را از پایین‌ترین سطوح اداری آغاز کرده است و به مدارج بالاتر رسیده است و این می‌تواند جواب منطقی برای کسانی باشد که بعضا می‌گویند وی تجربه مدیریتی برای ریاست جمهوری ندارد.

به گفته جلیلی، برادرش سعید جلیلی زمانی که رئیس اداره بازرسی وزارت امور خارجه بوده است حتی یک سفر خارجی را نیز نرفته است و اعتقادش بر این است که ساده‌زیستی و صرفه‌جویی را باید به دیگران یاد داد.

این فعال سیاسی ادامه داد: مدیریت دکتر جلیلی مدیریت باندی و جناحی نیست به نحوی که در حال حاضر بسیاری از همکاران و دوستان دوران تحصیل وی به دلیل عدم برآورده شدن خواسته‌های نامتعارفشان در سیستم اداری، به مخالفان درجه یک وی تبدیل شده‌اند.

وی در بخش پایانی پاسخگویی به سئوالات که پیرامون فرهنگ و هنر بود گفت: دکتر جلیلی در حوزه علوم انسانی نیز یک متخصص است به نحوی که وی هم اندیشه غرب و هم اندیشه اسلامی را به خوبی مطالعه و در نزد استادان مطرح این دو حوزه تحصیل کرده است و در بحث فرهنگی ورودی جدی خواهد داشت.

جلیلی اضافه کرد:بنده که سالهاست در حوزه فرهنگ و رسانه اشتغال دارم با شناختی که از دکتر جلیلی و دیدگاه های ایشان دارم نسبت به این حوزه نگرانی ندارم.

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |