شما اینجا هستید   |

    عمومی : ۱۲تیر، واژه‌ای ناشناخته برای مدیران فرهنگی | نشست خبری «ستاد مردمی یادمان پرواز ناتمام ۶۵۵»

وحید جلیلی در نشست خبری «ستاد مردمی یادمان پرواز ناتمام ۶۵۵» که روز گذشته در تالار عمار برگزار شد، اظهار داشت: ماجرایی مثل جنایت آمریکا در انهدام هواپیمای مسافربری ایران، ماجرای بزرگی است که حقش درست ادا نشده است.

وی ادامه داد: مجموعه دوستانی که ستاد پاسداشت شهدای ایرباس را تشکیل داده‌اند، عمدتاً از تشکل‌های مردمی هستند و در واکنش به این همه بی‌اعتنایی از سوی دستگاه‌های مسئول کشور نسبت به این فاجعه عمیق صورت گرفته، تلاش کرده‌اند در حد بضاعت خود بخشی از کم‌کاری‌های دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را جبران کنند.

این عضو جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: قاعدتاً ماجرای پروازی مثل ۶۵۵ که ۲۵ سال از آن گذشته است خیلی بیشتر از اینها قابلیت داشته که در حافظه تاریخی ملت ما بلکه در حافظه تاریخی جهان ثبت شود اما متأسفانه ما امروز با این وضعیت مواجه هستیم که حتی در داخل کشور به خصوص نسل جدید از اصل واقعه چیزی نمی‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: واژه ۱۲ تیر، واژه آشنایی در فضای افکار عمومی ما نیست این در حالی است که مجموعه رسانه‌ای استکبار در طول چند سال گذشته، گاه از کاه کوه ساختند و اقدامات به‌حق ما را اقدامات تروریستی، وحشیانه و غیرمنطقی جلوه دادند؛ درحالی که این جنایت هولناک توسط آمریکا و جنایت بعدی که بزرگتر از اولی بوده و بعد از چند سال به کاپیتان ناو وینسس به خاطر موفقیتش به تعبیر جرج بوش‌ پدر، اقدام بسیار شایسته در فرماندهی ناو وینسس به او مدال اهداء کردند و ما نتوانسته‌ایم این وحشی‌گری رژیم آمریکا را نه تنها در جهان و حتی در داخل کشور خودمان بازتاب مناسب دهیم.

وحید جلیلی در پاسخ به سؤالی پیرامون علت تولید نشدن اثر فاخر در معرفی جنایت امریکا در حادثه ۱۲ تیر ۶۷ گفت:‌ فاجعه ایرباس تنها حادثه‌ای نیست که مورد غفلت قرار گرفته است؛ وقتی به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه می‌کنیم، وقایع بزرگ و حماسه‌های بزرگ و مظلومیت‌های عظیمی را می‌توان برشمرد که در این راستا به هیچ وجه در اندازه‌ای که در خور و شایسته بوده، کار هنری و فرهنگی و رسانه‌ای نشده است.

وی بیان داشت: این در حالی است که در جمهوری اسلامی دستگاه‌های متعدد فرهنگی و رسانه‌ای امکانات کم‌نظیر داریم و سالانه بودجه قابل‌توجهی توسط دستگاه‌های دولتی و بیت‌المال خرج ساخت یکسری فیلم‌ها، اقلام تبلیغاتی یا یکسری برنامه‌های رسانه‌ای می‌شود.

جلیلی افزود: این سؤال جدی است که مدیران دستگاه‌های فرهنگی باید به آن پاسخ دهند و رسانه‌ها هم این کم‌کاری دستگاه‌‌ها را از مدیران فرهنگی مطالبه کنند؛ لازم است گفته شود که در این مدت وقتی با برخی از مدیران فرهنگی تماس می‌گرفتیم که برای ۱۲ تیر چه کار کرده‌اند و چه برنامه‌ای دارند؟ اصلاً یادشان نبود و ۱۲ تیر واژه شناخته شده‌ای برای آنها نبود و انگار دستگاه‌های رسمی کشور هیچ مسئولیتی برای پاسداشت ۱۲ تیر ندارند.

وی خاطرنشان کرد: فاجعه ایرباس صددرصد جنبه‌های ملی دارد و هیچ کسی نمی‌تواند از آن حمایت کند؛ این فاجعه لکه ننگ و شرم‌آور برای آمریکا و دشمنان ملت ما است که اگر کار فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام شود، می‌تواند معادلات رسانه‌ای استکبار جهانی را در نوع تصویربرداری که از ایران ارائه می‌دهند، به نفع ایران تغییر داد.

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |