شما اینجا هستید   |

    عمومی : جنبش عدالتخواه نمونه بارز مبارزه با فساد است | گپ و گفت با دانشجویان در نشست جنبش عدالتخواه دانشجویی

وحید جلیلی امروز در نشست تشکل عدالتخواه دانشجویی که در دانشگاه قم برگزار شد با بیان اینکه تشکل جنبش عدالتخواه یکی از بهترین تشکل‌ها برای فعالیت‌ بچه‌ حزب‌اللهی‌ها است، اظهار کرد:‌ مسیری که جنبش عدالتخواه در جمع‌های دانشجویی کشور پیموده است می‌تواند از مسیر کنونی قوی‌تر باشد.

وی با بیان اینکه جنبش عدالتخواه دانشجویی دارای دو مفهوم برجسته از دانشجو و عدالتخواه است ادامه داد: کجا برتر از این جنبش مکانی برای بحث و صحبت در مورد عدالت و عدالتخواهی پیدا می‌شود.

سردبیر نشریه راه با بیان اینکه در حوزه‌های تخصصی می‌شود مسائل عدالتخواهی را جستجو کرد، افزود: جنبش عدالتخواهی و دانشجویی ما باید با همدیگر ترکیب شیمیایی داشته باشند نه فیزیکی.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که ما در مسئله عدالتخواهی داریم تفکری است که فقط مسائل سطح کلان را در حوزه عدالت می‌بینیم در حالی که لازم است که مسائل حوزه خود را نیز در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه برخی مسائل درک کردنی و فهمیدنی هستند، تأکید کرد: امام خمینی (ره) بزرگترین متفکر تاریخ ایران و بشریت بود و ما فقط نباید ایشان را یک شخص عارف بپنداریم و به این شخص تک بعدی بنگریم و باید بیشتر به شناسایی ایشان بپردازیم.

جلیلی با اشاره به اینکه علم دارای شرایط بالایی است اذعان داشت: اگر در آیات قرآن تأملی شود مشخص خواهد شد که بسیاری بودند که علم داشته‌اند اما مشمول عدالت نبودند.

وی بیان داشت: کلمه عادل به دو مفهوم به کار می‌رود؛ این کلمه گاه در مقابل فاسد و گاه در مقابل فاسق به کار می‌رود و عادل کسی است که در وجود خود التزام به حق داشته باشد.

رئیس دفتر مطالعات جبهه فرهنگی ابراز داشت: یک معنای عدالت التزام به حق است و گاهی اوقات تا پای جان و گاهی هم تا پای آبرو می‌رود.

جلیلی در پایان متذکر شد: پرچم مبارزه با فساد باید دست نخبگانی قرار گیرد که تخصص این حوزه را دارند و آن را به تمام معنا بشناسد و اتفاقاً جنبش عدالتخواه دانشجویی نمونه بارز مبارزه با فساد است.

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |