شما اینجا هستید   |

    عمومی : ظرفيت‌هاي انقلاب مورد غفلت واقع شده است | سخنرانی در چهارمين همايش كشوري انديشه‌هاي آسماني

امروز با افراط در حق بعضي مسائل مهم‌تر، دچار خطاي استراتژيك شديم و با شناساندن دشمن و پرداختن به جنگ نرم از شناخت دوست غافل شديم.
انقلاب اسلامي ظرفيت‌هاي زيادي براي نشان دادن دارد حال آنكه با وجود چند پايگاه بسيج به جاي پرداختن به ظرفيت‌هاي انقلابي دائم به شخصيت‌هاي هاليوودي و فرقه شيطان پرستي و مبارزه با جنگ نرم مي‌پردازيم.
به طور مثال بسياري از كتاب‌هاي امام خميني(ره) به چاپ دوم و سوم هم هنوز نرسيده است، بسياري از سرداران ما تنها مانده و ما تابلوي جنگ نرم به دست گرفته‌ايم.
پيامبر صلّي الله عليه و آله و سلّم شاعران را بسيار تشويق مادي و معنوي مي‌كرد اما روحانيون اين سرزمين در همان مدت خدمت خود كه تريبون در اختيار داشتند، نام چند شاعر انقلابي را بر زبان جاري كرده مورد تشويق قرار دادند.
چندي پيش مؤيد خراساني شاعر آييني و مداح اهل بيت دوران دفاع مقدس در مشهد مورد تقدير واقع شد بي‌آنكه صدايي از صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران بلند شود حال آنكه اگر بازيگر، كارگردان تئاتر يا سينما بود چه مي‌شد؟ اين فاصله‌‌‌‌‌ها را چه‌كسي و به چه دليلي ايجاد كرده است؟
شما در خط مقدم مبارزه جبهه فرهنگي هستيد و در اين زمينه چه كرده‌ايد؟ تنها پيرو ولايت فقيه بودن كافي نيست بلكه بايد عملياتي كنيد شما به عنوان نيروي فرهنگي بايد شعر و فضاي انقلابي حاكم بر جامعه خويش را بشناسيد.
ريشه فرهنگ ما دچار مشكل نيست. كشور ما با توطئه‌هاي دشمن تاكنون فرو نپاشيده لذا ريشه فرهنگ ما دچار مشكل نيست فقط لازم است مؤمنان مساجد گردهم آيند و مباحث كمرنگ شده را ارتقا دهند.
در كانون‌هاي مساجد خود داستان نويس، گرافيست مذهبي، كاريكاتوريست، نقاشان مذهبي و كتاب‌‌‌‌‌هاي انقلابي مفيد را بشناسيد و به ديگران معرفي كنيد، بگذاريد ديگران از وجود شما از فعاليت شما در كانون شما بهره‌مند شوند، فقط حرف از ولايت فقيه نزنيد راه هم نشان دهيد.
شخصيت‌‌‌ها، جنگ‌‌‌‌‌ها، فعالان و عناصر دهه اول انقلاب را به مردم معرفي كنيد، آنها را مي‌‌‌‌توان در قالب‌هاي گوناگون مصاحبه‌هاي خبري در نشريه، تئاتر، سريال تلويزيوني به مردم ارائه كرد.
اسلام انقلابي به دنبال عدالت خواهي است نه اسلامي كه در ريش و حجاب خلاصه شود.

* سخنرانی در چهارمين همايش كشوري انديشه‌هاي آسماني، تربيت معلم شهيد بهشتي مشهد، 90/05/01

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |