شما اینجا هستید   |

    عمومی : متاسفانه شعر آئینی ما به سمت شعر انجمن حجتیه می‌رود | سخنرانی در نخستین اردوی بانوان شاعر انقلاب اسلامی

دومین روز نخستین اردوی بانوان شاعر انقلاب اسلامی صبح امروز با سخنان وحید جلیلی با موضوع تجدید مطلع شعر انقلاب آغاز شد.

jalili-ordooye-banvanshaer-

جلیلی در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شعر انقلاب و بایدها و نباید‌های شاعر انقلاب گفت: انقلاب اسلامی پر از کسانی است که انسان می‌تواند به آنها دل ببندد، اگر روشنفکران یک هزارم اسطوره‌هایی چون شهدای ما را داشتند چیزی برای آنها کم نمی‌گذاشتند، شاملو در مدح نلسون ماندلا شعر دارد اما در مدح امام خمینی نه و آدم چقدر باید کوته فکر باشد که رویکردش چنین باشد، اگر مدح بد است چرا خودشان مدح می‌گویند و آنوقت وقتی به انقلابیون می‌رسند می‌گویند هنر برای هنر است و بس.

وی در ادامه سخنانش به گنجینه‌های عظیم معارف و معادن مغموم در انقلاب اسلامی و دینمان اشاره کرد و گفت: متاسفانه شعر آئینی ما به سمت شعر انجمن حجتیه می‌رود و شما باید شعر آئینی را نجات دهید، شعر آئینی که متعلق به انقلاب اسلامی باشد، شعری که الهام گرفته از گنجینه‌های عظیم معارف ما باشد همان گنجینه‌هایی که شاعران بزرگ ما را مانند حافظ، مولوی و سعدی ماندگار کرده است.

جلیلی گفت: شاعر پیغمبر نیست که منتظر الهام باشد ، شعرای بزرگ ما برای چند بیت شعر تلاش می‌کردند و اشعارشان نتیجه حکمتشان بود مثلاً مولوی از شعر استفاده رسانه‌ای کرده و حکمت را بیان کرده است.

وی با اشاره به ضرورت تجدید نظر در فرم، مضمون و محتوای شعر امرو خطاب به شاعران گفت: شما نباید معطل کنگره‌ها باشید، امروز کودک جامعه منتظر مفاهیم است و شما می‌توانید با احیای غالب‌های مختلف، مفاهیم را منتقل کنید، شاعر باید نگاه جهادی داشته باشد و هرجا که نیاز به حضور رسانه هنری او شد در حد پشتکار و استعدادش حضور یابد. شما باید خلاء ها ا برطرف کنید و انشاالله در آینده نه چندان دور طیف رنگارنگی از غالب‌های شعر با کوشش شما در شعر انقلاب احیا شود.

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |