جزوه | عدالتخواهی اجتماعی یا جلوه‌فروشی فردی | مروری بر فساد در آرمان خواهان و عدالت‌خواهی‌های ظالمانه
۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸ | دسته‌بندی شده در جزوه

فایل  پی دی اف جزوه عدالتخواهی اجتماعی یا جلوه‌فروشی فردی؛ مروری بر فساد در آرمان خواهان و عدالت‌خواهی‌های ظالمانه

برای دانلود جزوه  روی تصویر زیر کلیک کنید:

jozve-edalatlkhahi-ejtemaei

برشهایی از متن جزوه:

  • لیبرال باشید، سوسیالیست باشید، حزب اللهی باشید، هر مبنا و تعریفی که از مفهوم عدالت  داشته باشید صرفا با حرف زدن از تمناها و آرزوها چیزی محقق نمی‌شود؛  کار و زحمت لازم است.
  • یک عده وقتی که با چالش‌ها و لوازم تحقق عدالت مواجه شدند و آمادگی روحی  و حوصله انقلابی برای استقامت در مسیر نداشتند با امام و ولایت فقیه زاویه پیدا کردند.
  •  امام فرمود مبارزه با راحت‌طلبی جمع نمی‌شود.” مبارزه راحت طلبانه” یعنی مبارزه منهای پیگیری،  منهای استقامت، منهای صبر،  منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛  می‌مانَد خودنمایی و عقده گشایی با  چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف.
  • راحت‌طلب‌ها چه آنها که با ایده آلیسمِ کورِ انجمن حجتیه‌ای؛ مبارزه با شاه را کنار گذاشتند و به امید تحقق “صددرصدی و یک باره و بدون زحمت”  عدالت نشستند،    و چه آنها که صبر و طاقت برای هم افزایی مردمی نداشتند و می‌خواستند با اتکا به حرکت‌های تندِ فردی و گروهکی؛  زود به هدف برسند؛ با امامت، که محور حرکت گام به گام ِجمعی به سمت عدالت است  زاویه پیدا کردند.
  • عدالتخواه  باید  “عدالت راه” هم باشد. مسیر را و مراحلش را به رسمیت بشناسد.  اهل اقدام به معنای  تلاش به اندازه کافی هم باشد. صرفا به تخیل کردن  یا فریاد کردن هدف،یا جزع و فزع از دور بودن هدف،  اکتفا نکند.
  • شهدا را در یوم الحساب مجازات نمی‌کنند که چرا به مقصد نرسیدید ولی از قاعدین می پرسند که : ما لکم لا تقاتلون فی” سبیل”  الله .چرا در مسیر نبودید؟
    ملاکِ قضاوت، میزان تحرک در جهت درست است.
    ما معتقدیم جمهوری‌اسلامی؛  سبیل الله است!
    مسیری است که تلاش و جهاد در او پشیمانی ندارد.
    و غفلت از او و کفران این نعمت پشیمانی دارد.
    بر اساس تفکر توحیدی، آنچه  موضوعیت دارد تحرک و اقدام در مسیر پیامبران و اُمَنای آنهاست.
  • دوستمان سؤال کردند که چهل سال بعد از انقلاب، از انقلاب چه باقی مانده است؟ شهدای حرم دارند به تو می‌گویند که چه باقی مانده است. این شهدا دارند امروز برای همین جمهوری‌اسلامی؛ جان خودشان را فدا می‌کنند. برای همین جمهوری‌اسلامی.
  • این لیوان یک نیمه پر دارد و یک نیمه خالی دارد. اگر من بیایم بگویم که همه چیز عالی است. همه چیز گل و بلبل است. همه چی آرومه، من چقدر خوشبختم و فلان. بخواهم در نیمه پر غرق بشوم، مسخره است ولی می‌دانید مسخره‌تر از آن چیست؟ مسخره‌تر از آن این است که ما در نیمه خالی لیوان غرق بشویم! من یک عده از بچه‌ها را می بینم که الان در نیمه خالی غرق شده‌اند. غرق شدن در نیمه خالی لیوان خیلی هنر می‌خواهد!
  • کسی که بخواهد در میدان اجتماعی فعالیت بکند، حتماً باید خلوت داشته باشد. یکی از دلایل مهم موفقیت عدالتخواهان نسل‌های اول انقلاب این بود که خلوت داشتند. از خود امام تا بقیه. شهید دیالمه می‌گفت که فریادهای امام در میدان مبارزه انعکاس ناله‌های شبانه او در محراب عبادت است
  • در بحث حق و مصلحت، غیر محافظه‌کارترین الگوی ما کیست؟ امیرالمؤمنین است دیگر. ایشان محافظه‌کار نبود. قاطع بود. صریح بود. رک بود و … و …. هیچ ملاحظه باطلی را در نظر نمی‌گرفت.
    چه کسی به مالک گفت برگرد؟ آقا، چرا می‌گویی مالک برگردد؟  بگذار بکشندت!
    چرا مصلحت‌اندیشی می‌کنی؟! مالک می‌گفت آقا، یک قدم دیگر خیمه‌های معاویه است. گفت برگرد. چه کسی بالاخره پذیرفت برای حکمیت؛ آقای ابوموسی اشعری برود؟ آقا، چرا قبول می‌کنی؟ مگر تو ابوموسی را نمی‌شناسی. چرا پذیرفتی؟

فرستادن یک دیدگاه