شما اینجا هستید   |

    عمومی : رسانه ملي در تسخير هنرپيشه‌ها و فوتباليست‌ها | سخنرانی در نشست انصار حزب‌الله

جلیلی در مقدمه با بيان اينكه ضرغامي 6 سال است كه مسئوليت و مديريت سنگين بزرگ‌ترين شبكه متمركز رسانه‌اي را به عهده گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان رهبر امت از يك سو و رهبر مسئولان دستگاه‌هاي دولتي از سوي ديگر، به شيوه‌اي تعاملي با هر دو گروه يعني مردم و مسئولان، امور را مديريت مي‌كنند؛ بنابراين اگر آحاد مردم نقش ترسيم شده خود از جانب رهبري را به درستي انجام ندهند، بسياري از ظرفيت‌ها از بين مي‌رود.

جليلي با يادآوري نامگذاري سالي كه رهبر معظم انقلاب آن را سال پاسخگويي نام نهاده بودند، خاطرنشان كرد: در نظام اسلامي مسئولان بايد درباره عملكرد خود به مردم پاسخگو باشند و مردم نه‌تنها حق سوال دارند بلكه فراتر از آن مردم تكليف پرسيدن دارند و اين مردم‌سالاري ديني است.

هدف از پرسيدن، مچ‌گيري و تخريب نيست بلكه فقط اصلاح مدنظر است، چراكه مقام معظم رهبري فرموده‌اند « اصلاحات براي هر نظامي لازم است، اصلاحات براي هر جامعه‌اي خود ضروري‌ترين نيازهاست، ما هم به اصلاحات نياز داريم اصلاحات يعني اينكه ما نقاط مثبت و منفي را فهرست كنيم و نقاط منفي را به نقاط مثبت تبديل كنيم؛ … هيچ دستگاهي نبايد خود را از انتقاد و نقد مصون و از عيب خالي بداند».

نقد، اصلاح و پاسخگويي معناي حقيقي اصلاح موردنظر نظام اسلامي است.

به هر مقدار كه منظومه فكري آرماني را كه امام امت در جامعه مشخص و معين مي‌كنند، پي‌گيري و مطالبه شود، كشور پيش مي‌رود و به اهداف خود مي‌رسد، لذا امام به تنهايي جامعه را پيش نمي‌برد بلكه با كمك و همراهي مردم امكان‌پذير است.

اين كارشناس مسائل رسانه يادآور شد: آقاي ضرغامي در مورخ 11 آذر سال 83، شش سال قبل همراه با مديران ارشد صدا و سيما به خدمات مقام معظم رهبري رسيدند و در آن سخنراني، رهبر معظم انقلاب فهرستي جامع از آنچه صدا و سيما موظف به انجام آن است را مشخص و تبيين فرمودند.

*انتخاب مجدد ضرغامي با 5 ماه تاخير بي‌حكمت نبود

رهبر معظم انقلاب در آن ديدار فرمودند: امروز «زرسالاران اقتدارطلب» قصد اشغال جمهوري اسلامي را دارند، اينها يك طبقه اجتماعي هستند كه اراده كرده‌اند منافع طبقاتي خود را در جهان دنبال كنند و مديران رسانه‌اي و فرهنگي ما در افق نگاه خود بايد اين حركت كلي جهان استكبار را مدنظر داشته باشد.

اگر كسي بخواهد خط رهبري را پي‌گيري كند بايد به رهنمود و فرمايشات ايشان عمل كند؛ انتخاب مجدد آقاي ضرغامي در 5 ساله دوم با چند ماه تاخير از سوي رهبر انقلاب صورت گرفت كه اين نمي‌تواند بي‌حكمت باشد.

رهبر انقلاب در حكم جديد خود تاكيد فرمودند كه صدا و سيما بايد در 4 حوزه تراز خود را ارتقاء دهد، معظم‌له خطاب به رئيس صدا وسيما فرمودند: «سفارش اساسي اينجانب نزديك كردن و رساندن اين رسانه فرهنگ‌ساز به تراز رسانه‌اي است كه «دين، اخلاق، اميد و آگاهي» بارزترين نمود آن باشد و رفتار اجتماعي مخاطب آن و نهاد مهم و حساسي چون خانواده براساس آن شكل گيرد… انتظار دارم نشانه‌هاي اين تحول در اولين سال مسئوليت جنابعالي مشاهده شود».

مبناي بحث و بررسي صدا و سيما در اين نشست چهار محور «دين» اخلاق، اميد، و آگاهي» مدنظر رهبر انقلاب است و بحث ما در خصوص نقد صدا و سيما است؛ لذا منكر برخي نيروهاي فعال و هوشمند و دلسوز اين نهاد نيستيم ولي فضاي عمومي رسانه‌ ملي را به نقد خواهيم كشيد.

آگاهي در تربيت اسلامي به معني توجه كردن است، شخصي كه چيزي را مي‌داند اما يادش نيست و توجه لازم را ندارد؛ در اين صورت وظيفه رسانه صدا و سيما مديريت كردن توجه‌ها است.

*صدا و سيما موجب فراموشي داشته‌ها و دانسته‌هاي مردم نشود

توجه دادن در مقابل غفلت صورت مي‌گيرد، صدا و سيما نبايد صبح تا به شب تعليم بدهد و كارشناسان صبح تا به شب در آن تدريس كنند؛ بلكه بايد مراقب باشد مردم آن چيزهايي را كه بلد هستند و مي‌دانند فراموش نكنند؛ داشته‌ها را از دست ندهند، كه قرآن بارها يادآوري و تذكر را سفارش كرده است.

كي از وظايف مهم انبياء يادآوري و آگاهي است؛ كلمه «فذكّر» مرتب در قرآن تكرار شده است؛ خداوند از پيامبر مي‌خواهد كه بسياري از مطالب را به ياد مردم بياورد و حافظه تاريخي مردم را زنده نگه بدارد.

جامعه‌اي كه انواع و اقسام توطئه‌‌ها و فتنه‌ها را تجربه كرده است، هزاران نفر از عزيزان را در اين فتنه‌ها و توطئه‌ها فدا كرده است و اين جامعه اگر حافظه و ذهنش مختل شود، چه بسا اندك زماني بعد مجدد به آن فتنه دچار شود.

*مستند شاخص حافظه تاريخي ملت را فعال كرد

چندي قبل برنامه‌اي به نام «شاخص» در تلويزيون توليد و پخش شد كار اين برنامه اين بود كه همان حرف‌هاي امام (ره) را كه 30 سال پيش فرموده بودند و حوادث اجتماعي را تبيين فرموده بودند، مجدد پخش كند، مردم با ديدن اين برنامه متوجه شدند كه فتنه چيز جديدي در جامعه اسلامي نيست و 30 سال قبل هم اين فتنه‌ها وجود داشته است لذا حافظه تاريخي ملت فعال شد، چيزهايي را كه مي‌دانستند مجدد به ياد آوردند.

اين برنامه كار بسيار مثبتي بود، اما نشان داد كه مي‌شد در 20 سال گذشته بهتر كار كرد و نگذاشت اصلا فتنه مجدداً ايجاد شود؛ اين از يك كم‌كاري و غفلت در صدا و سيما حكايت دارد؛ لذا مشخص شد كارهاي نكرده فراوان است؛ بايد دليل بايكوت تجربه‌هاي تاريخي ملت در طول انقلاب اسلامي در رسانه ملي را جستجو كرد و از مسئولان آن پرسيد.

جلیلی با تقسيم‌بندي برنامه‌هاي تلويزيون به انواع مختلف از جمله سرگرمي، اخبار، تحليل و ميزگرد و… گفت: از بعد از انقلاب در كل جهان شايد نتوان كشوري را پيدا كرد كه در آن ماجرا و داستان به وفور وجود داشته باشد؛ وقوع بزرگ‌ترين انقلاب قرن با تمام اتفاقات آن در كل كشور كه ميليون‌ها نفر را درگير خود كرد و وقوع طولاني‌ترين جنگ قرن بيستم در تمام ابعاد آن و كشوري كه بزرگ‌ترين چالش‌هاي تاريخي را از جمله كودتا، ترور ، خيانت و…. را از سر گذرانده است براي ساخت فيلم بهترين سوژه هستند.

جليلي با بيان اينكه حدود 16 هزار شهيد ترور در كشور تقديم انقلاب شده است؛ اظهار داشت: رئيس جمهور، نخست‌وزير، نمايندگان مجلس، وكيل و افراد نظامي تا مردم عادي هدف اين ترورها بوده‌اند و فارغ از نگاه ديني و ارزشي كساني كه فقط صرفا به دنبال سوژه‌ و ماجرا براي تهيه فيلم و برنامه‌سازي هستند با وجود اين همه ماجراي واقعي همراه با شور و هيجان،‌ چرا صدا و سيماي ما به دنبال ساخت فيلم‌هاي فاخر و خوب از اين وقايع نيست؟

وی با طرح سوالي مبني بر اينكه از تعداد 600 فيلم تلويزيوني مورد ادعاي مسئولان اين بخش چه تعداد به وقايع تاريخي انقلاب پرداخته شده‌ است، افزود: چه مقدار از 600 فيلم توليدي شما به وقايع واقعي اين مردم پرداخته است تا نسل جديد داشته‌هاي خود را فراموش نكند و حافظه تاريخي ملت دچار غفلت و فراموشي نشود.

*رسانه دشمن در جنگ نرم با مهندسي اطلاعات جاي حق و باطل را عوض مي‌كند

جلیلی با تاكيد بر اينكه در جنگ نرم دشمن با بمباران اطلاعات و آگاهي، «جهل» ايجاد مي‌كند؛ تصريح كرد: ماهواره و رسانه‌هاي دشمن با توليد و بمباران خبر،‌ تحليلر و با مهندسي اطلاعات، جاي اصل و فرع، حق و باطل را عوض كرده و غفلت ايجاد مي‌كنند.

رژيم جنايتكار صهيونيستي در حال قتل و عام كودكان و زنان غزه و فلسطين و لبنان است و رسانه‌هاي غربي به دنبال اين هستند كه فلان بازيكن به كدام تيم گل زد! آنقدر اطلاعات مي‌ريزند، تا حواس‌ها را از اصل موضوع منحرف ‌كنند؛ بنابراين وظيفه صدا و سيما و رسانه انقلاب اسلامي اين است كه حواس‌هاي ملت‌ و مردم را جمع كند و بايد با مهندسي اطلاعات، هوشيارانه عمل كرده تا دچار غفلت نشوند.

*چهره‌هاي رسانه ملي فقط هنرپيشه‌ها و فوتباليست‌ها شده‌اند

او با اعلام اينكه چهره‌هاي رسانه ملي فقط هنرپيشه‌ها و فوتباليست‌ها شده‌اند، افزود: دغدغه‌ ارائه شده رسانه ملي در حال حاضر، نسبتي با آرمان جمهوري اسلامي ندارد چراكه اندازه‌ها در مهندسي اطلاعات جابه‌جا شده‌ است، به همين دليل اگر يك برنامه حزب‌اللهي در صدا و سيما ديده شود، همه تعجب كرده و شگفت‌زده مي‌شوند.

از خيرات پنهان جريان فتنه اين بود كه مسئولان رسانه را مجبور كرد تا تعداي از نيروهاي مومن و حزب‌اللهي را به عرصه رسانه راه دهند و به آنها ميدان دهند كه البته بلافاصله با خروج آنها جبران كردند.

*فضاي رسانه اي كشور 20 سال در اختيار زرسالاران اقتدارطلب بود

نمي‌شود كه شما 20 سال عمده برنامه‌هاي رسانه ملي را در اختيار طبقه خاصي از زرسالاران اقتدارطلب قرار دهيد و بعد كه نتيجه همين عملكرد آشكار شد، مجبور شويد موقتا چند چهره حزب‌اللهي را به صحنه رسانه وارد كرد و بعد از عبور از بحران، دوباره بي‌عدالتي رسانه را ادامه داده و اجازه ‌دهيم فضاي قناص رسانه‌اي كشور به حال خود رها شود تا دوباره بحراني بوجود آيد.

جلیلی در ادامه به گزارش تلويزيون و نحوه انعكاس آن از يكي از سفرهاي استاني احمدي‌نژاد اشاره كرد و گفت: در اين استان 230 روستا كه قبلا از نعمت گاز در سفر استاني قبلي بهره‌مند نبودند در اين سفر تمام آنها گازكشي شده بود و كل انعكاس اين كار بزرگ فقط 30 ثانيه در تلويزيون بود.

رهبر معظم انقلاب سال‌ها قبل به تلويزيون در اين خصوص فرمودند: «توفيقات دولت را بگوييد، بيان توفيقات و پيشرفت‌هاي كشور حتما نبايد از زبان مسئولان و دست‌اندركاران باشد، فرضا رئيس جمهور مي‌رود و طرحي را افتتاح مي‌كند اين افتتاح گنگ است و معلوم نيست كه چيست وقتي آسفالت خياباني خراب مي‌شود وقتي مي‌خواهيم آن را منعكس كنيم مي‌رويد با تاكسي‌دار مصاحبه مي‌كنيد او مي‌گويد چرخ ماشينم در چاله افتاد، يكي ديگر مي‌گويد زمستان آب جمع شده و به لباس مردم آب ترشح كرد و خلاصه با 10 نفر مصاحبه مي‌كنيد و مشخص مي‌شود كه اين چاله چيز بدي است؛ پس در مورد پيشرفت‌ها و توفيقات هم همين ميكروفون را بگيريد، صرف اينكه مسئول مربوط بيايد و بگويد براي مثلا 1000 نفر شغل ايجاد شد كافي نيست بايد مسئله را تبيين كرد».

رهبري معظم انقلاب مجبور مي‌شوند در حد يك تهيه كننده براي مسئولان رسانه و برنامه‌سازان ايده بدهند.

* صدا و سيما 70 سفر بزرگ استاني دولت را در حدٌ يك دهم ليگ برتر فوتبال پوشش نداد

وی با طرح اين پرسش كه ظرفيت رسانه ما چه مقدار است و صدا و سيماي ما چه كرده است؟ پاسخ داد: به جرات ادعا مي‌كنم كه صدا و سيما 70 سفر بزرگ استاني دولت را در حدٌ يك دهم ليگ برتر فوتبال هم پوشش نداده است.

دو تيم فوتبال قرار است با هم مسابقه دهند، از يك هفته قبل فضاسازي كرده، پيش خبر مي‌دهند حتي تمرينات آنها را پوشش مي‌دهند، دوربين خبرساز، برنامه‌ نود، برنامه‌هاي ديگر راه مي‌افتد نه فقط استقلال و پرسپوليس، بلكه بقيه تيم‌ها هم همين‌طور چقدر اهميت مي‌دهند؛ اما با نهايت تاسف 70 سفر استاني با آن كار طاقت فرسا، خدمات دولت به مردم، منعكس نمي‌شود.

آگاهي رسانه‌اي به معناي مهندسي صحيح اطلاعات و تنظيم درست اولويت‌ها در برنامه سازي‌ها و جهت‌گيري‌هاي سياست رسانه است.

جلیلی وظيفه ديگر را در رسانه موضوع «اميد دهي» عنوان كرد و گفت: فضاي رسانه‌اي در هر كشور ممكن است با سوء تفاهم‌هايي مواجه شود؛ لذا اگر سخن از اميد مي‌گوييم؛ منظور يك مفهوم ميانه است كه دو طرف دارند، كه طرفي از آن ياس و نااميدي و طرف ديگر آن «تخدير» و خوش خيالي است، لذا اميد در ميان ياس و تخدير قرار دارد.

برخي با شعار مايوس نكردن مردم،‌ قصد دارند مردم را تخدير كنند، كه اين عملكرد رسانه هاي جوامع غربي است كه به وضوح مي‌توان مشاهده كرد؛ شور و نشاط كاذبي كه در اكثر رسانه‌هاي غرب صورت مي‌گيرد به هدف تخدير جوامع انساني غرب صورت مي‌گيرد، كه يك نوع خوش‌باشي بي‌مبنا و كور است.

رسانه جمهوري اسلامي اگر مي‌خواهد در راستاي اميد آفريني قدم بردارد بايد مرزبندي خود را هم با سياه‌نمايي و ياس و هم با تخدير معين كند؛ در غير اينصورت ممكن است از سمت ديگر دچار لغزش و انحراف شود.

جليلي با طرح اين پرسش كه اميد در جمهوري اسلامي معطوف به چه چيز بايد باشد، پاسخ داد: اميد بايد معطوف به حركت باشد، اميد صفت انسان در حال حركت است و هدفمند است كه اهل غرق شدن در روزمرگي نيست و تخدير صفت انسان معتاد به مواد مخدر است كه زودگذر و كاذب است.

اميد در افق بلندمدت تعريف مي‌شود، هرچند فرد مومن ممكن است در مسير دچار مشكلات و سختي‌هايي بشود اما چون افق بلندي دارد، دچار نااميدي نمي‌شود.

انسان اميدوار همواره در حال رصد و شناسايي ظرفيت‌ها و فرصت‌ها و ديدن قابليت‌هايي است كه براي حركت وجود دارد.

رسانه‌اي كه مي‌خواهد اميدآفريني كند بايد جامعه را مدام متوجه منابع و ظرفيت‌هاي و اقعي و حقيقي‌اش كند كه امروز خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامي در «منابع انساني اميدوار» جهش بسيار قابل توجهي را داشته است؛ امروزه كشور در حوزه‌ها و رشته‌هاي مختلف و مورد نياز كشور، انسان‌هايي با توان بسيار بالا و اميدوار در اختيار دارد، اين ظرفيت‌را بايد به مردم يادآوري كند.

مقام معظم رهبري در حكم مجدد خود از رئيس رسانه ملي خواستند با توجه به تجارب موفق و ناموفق پنج ساله اول مديريت‌شان، براي زمان‌بندي برنامه و تعيين شاخص‌هاي قابل اندازه‌گيري حركت مجموعه صدا و سيما را در پنج ساله دوم تصحيح كنند.

امروز بايد صدا و سيما پاسخگو باشد كه شاخص‌هاي رسانه ملي براي اميدآفريني، آگاهي‌بخشي، ترويج اخلاق و دين، كدام است.

شناخت ظرفيت‌هاي بالقوه نظام جمهوري اسلامي و ارائه آنها امروز ضروري است؛ كه يكي از ظرفيت لازم، ظرفيت خودانتقادي است كه از آن به نقد درون گفتماني ياد مي‌شود؛ هر نظامي كه كه هرمقدار هم كه قدرتمند، ارزشي و با اصول و پايه‌هاي محكم باشد؛ اگر ساز و كار اصلاح خود را تهيه نكند، شكست مي‌خورد.

سازو كار عيب‌يابي نظام بايد مشخص شده و راه‌هاي علاج و درمان آن تبيين شود، صدا و سيما و رسانه‌اي بايد اين سازوكار را به بهترين ممكن ارائه دهد كه اين كار بايد با ظرايف و دقايق خود صورت گيرد.

مقام معظم رهبري مي‌فرمايند: «ضعف‌ها و نقص‌ها بايد گفته شود تا مردم تصور نكند رسانه ملي بوقي است كه بنا دارد فقط از حكومت تعريف كند، منتهي گفتن علاج جويانه و دلسوزانه، نه ستيزه‌جويانه، طرح غلط مشكلات مضر است» «مديران گايه نقص كار خود را نمي‌دانند طرح نواقص كار از زبان منصفانه و بي‌طرفانه شما مي‌‌تواند به آنها كمك كند».
«آن چيزي كه مردم را نااميد مي‌كند فساد نيست، چرا كه فساد هميشه بوده، هست و خواهد بود. لذا آن چيزي كه مردم را نااميد مي‌كند عدم برخورد با فساد است».

ومردم با مشاهده برخورد با فساد و فسادگر اميدوار مي‌شوند، اگر رسانه ملي به عنوان نماينده مردم دست فسادگران را افشا كند، مردم به اين رسانه و نظام اميدوار مي‌شوند.

*قناعت از مهم‌ترين شاخص‌هاي اخلاقي نظام اسلامي هستند

يكي ديگر از تاكيدات رهبر حكيم انقلاب اسلامي به مسئله «اخلاق» است ايشان مي‌فرمايند: «هويت حقيقي جامعه، هويت اخلاقي است، يعني در واقع سازه و اصلي براي يك اجتماع شاكله اخلاقي آن جامعه است… كرامت انسان، احساس مسئوليت، اعتماد به نفس ملي، شجاعت شخصي و ملي، قناعت از مهم‌ترين شاخص‌هاي اخلاقي نظام اسلامي هستند».

رسانه ملي امروز بايد پاسخ دهد كه چه مقدار اخلاق قناعت را در جامعه ترويج كرده است رهبر انقلاب در بحث تجمل‌گرايي در سال 83 فرموده‌اند: «نه تنها تجمل‌گرايي را ترويج نكنيد بلكه تجمل‌گرايي را تخريب كنيد». يعني كسي كه اهل تجمل و به رخ كشيدن ثروت و پولش است بايد اين صفت او را تخريب كرد.

*هر سه جنگ اميرالمؤ‌منين با مدعيان دينداري بود

رسانه بايد تعريف خود و شاخص خود را از دين ارائه دهد كه منظور او كدام دين است، محمدرضا شاه ملعون، صدام هم ادعا دينداري داشتند؛ بايد توجه كرد هر سه جنگ اميرالمؤ‌منين با مدعيان دينداري بود.

آنچه از خروجي صدا و سيما مشاهده مي‌شود، اين است كه رشحات دين انجمن حجتيه در صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ظهور و بروز جدي دارد، تيپ‌هاي شخصيتي ديني انجمن حجتيه‌اي كه به دين به عنوان اوقات فراغت، دين تفريحي، سرمايه‌داري بعلاوه 17 ركعت نگاه مي‌كنند بسيار در صدا و سيما ديده مي‌شود.

*ديني كه زندگي تجملاتي مسئولان را توجيه كند دين ما نيست

آقاي ضرغامي بايد بداند ديني كه ما از آن حرف مي‌زنيم، اسلام ناب محمدي است، اسلام عدالت، انقلابي است، ديني كه زندگي تجملاتي مسئولان را توجيه كند دين ما نيست شبهه و پوسته از دين را دارند، در حقيقت يك دين سكولار است.

ديني كه برخي از آن دم مي‌زنند دين توريستي است، كه عرض و طول وسيعي از جمله رئيس دفتر فرح پهلوي را هم دربرمي‌گيرد؛ چرا كه ادعاي او هم ادعاي دينداري و معنويت مي‌كند.

دين و معنويت آنها طوري است كه خدمت به شاه جنايت‌كار، سكوت در مقابل ظالم و حتي توجيه آن سازگار است.

وي در ادامه به روايتي از اميرالمومنين اشاره كرد كه مي‌فرمايند: «خداوند از علما پيمان گرفته است كه در پرخوري ظالم و گرسنگي مظلوم ساكت نشيند و بي‌قرار بوده و فرياد زنند».

جليلي در بخش ديگري از سخنان خود با انتقاد از شبكه قرآن اظهار داشت: آنچه در اين شبكه ارائه مي‌شود شبكه قرآن نيست، بلكه شبكه تلاوت است؛ بايد آيات قرائت شده را با فهم و پي‌گيري به دنبال عمل كردن به آن بود؛ اگر زمينه‌ها و بستر عملي كردن آيات قرآن توسط اين شبكه فراهم نشود، فايده‌اي ندارد.

خود خداوند در قرآن مي‌فرمايند: ما قرآن را نازل كرديم تا خيزش عمومي براي عدالت ايجاد شود؛ و گرنه شبكه‌هاي اينگونه در عربستان و مالزي نيز وجود دارد.

*مسولان رسانه تحت رصد آحاد مردم حزب‌اللهي قرار دارند

بنابر آنچه گفته شد مديران رسانه و فرهنگ در دوره كنوني كه دوره جنگ نرم ناميده شده است بايد بدانند كه تحت رصد آحاد مردم حزب‌اللهي قرار دارند و زير ذره‌بين قرار دارند، مردم هم كارهاي خوب و هم كارهاي بد شما را مي‌بينند؛ اگر مديران نظارت همگاني را بر خود نبينند، و گمان كنند كه هرگونه كه دلشان بخواهد رفتار كنند و لزومي بر پاسخگويي نيست، قاعدتا نمي‌شود اميدي به تحول مثبت و رو به جلو داشت.

به طور اجمال و كلي مديران ارشد صدا و سيما در سال‌هاي اخير عملكرد خوبي نداشتند، تعدادي نيروهاي پارتيزاني و محدودي در صدا و سيما حضور دارند كه چند كار مثبتي هم كه صورت گرفته نتيجه تلاش‌هاي آنهاست، بسياري از عناصر مومن و كارآمد در رسانه و صدا و سيما اجازه و فضاي كار به آنها داده نمي‌شود.

اگر رسانه مي‌خواهد در عرصه فرهنگ جنگ نرم توان مقابله با هجوم بي‌امان دشمن را داشته باشد، بايد به عناصر و افراد مومن و حزب‌اللهي كه دغدغه نظام و انقلاب اسلامي و حفظ فرهنگ اسلام ناب محمدي «ص» را دارند، اجازه فعاليت دهد، در غير اينصورت و با كوچك‌ترين غفلت با توجه تمركز هجوم دشمن در عرصه رسانه، ضربه سنگيني خواهيم خورد.

ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در رسانه و صدا و سيما وجود دارد، اما رويكرد مديران ارشد صدا و سيما تا به امروز رويكرد كارآمدي نبوده است.

 

* سخنرانی در نشست هفتگي انصار حزب‌الله، 25/7/1389

 

 

 

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |