شما اینجا هستید   |

    عمومی : برادر معزی سلام. چطوری؟ خوبی؟| پاسخ به یادداشت سردبیر خبرآنلاین

حضور جمعه شب وحید جلیلی در برنامه هفت و انتقادات او از فیلم «من مادر هستم» مورد انتقاد در سایت خبرآنلاین قرار گرفت. نامه زیر پس انتشار یادداشت «آقای جلیلی شما خوبی!»، توسط آقای جلیلی خطاب به مدیر مسئول این سایت نوشته شده است.

باسمه تعالی

برادر معزی سلام. چطوری؟ خوبی؟

چند نکته راجع به یادداشت خوش نثری که راجع به برنامه هفت دیشب منتشر کرده‌اید:

۱- برخلاف ادعای یادداشت بنده فیلم را دیدم.

البته ظهر جمعه که آقای گبرلو خواستار حضورم شد گفتم فیلم را ندیده‌ام و نظری نمی‌توانم بدهم. شب بعد از روضه حسینیه هنر رفتم سینما ایران فیلم را دیدم. به همدوره ای مشترک‌مان دکتر حسین رفسنجانی حقوقدان و استاد دانشگاه زنگ زدم که مطمئن شوم. بعد به آقای گبرلو زنگ زدم که حالا آماده‌ام که گفت آقای رسایی آمده و شما تلفنی مشارکت کن.

۲- ادعای دیگر: «در یک سال گذشته هر زمان اراده کردید همین رسانه ملی همه چیز در اختیارتان قرار داده است…»! هر زمان؟ همه چیز؟!

یک نمونه – و نه دوتا- مثال بیاورید. ضمنا حضور بنده و بچه‌های جشنواره عمار در راز پنجشنبه ۴۲ دقیقه بود نه «بیش از یک ساعت» که در یادداشت شما آمده. یعنی نفری کمتر از ده دقیقه.

۳- دو بند از قانون مجازات اسلامی ذکر شد.

یکی را تهیه کننده جواب داد. و اثبات شد که به اشکال حقوقی جواب باید داد و در این ماجرا نمی‌شود به خاطر فیلم بودن و اقتضائات درام قواعد حقوقی را تحریف کرد.

و در پاسخ به اشکال دوم ماند. تا نه راه پس داشته باشد و نه راه پیش. اگر اشکال حقوقی در بررسی اثر هنری موضوعیت ندارد چرا اولی را جواب دادی و اگر دارد پس اشکال دوم می‌تواند مبنای مواجهه قانونی و حقوقی با فیلم قرار گیرد.

۴- در مورد اعتراضات بنده به آقایان بنیانیان و خاموشی

در چهار سالی که در حوزه بودم و به اخراج بنده توسط بزرگواران انجامید

نامه حقیر به دوست عزیز آقای محمدرضا حدادی مدیر محترم سایت کتاب نیوز را در این لینک ببینید و البته همه ماجرا آن نیست و بسیار بیشتر است.

۵- اشاره به سوابق کارگردان محترم فیلم «من مادر هستم» از این جهت بود که نوع نگاه و زاویه دید و تحلیلی که ایشان و فیلم‌نامه‌نویس‌شان دارند در طول سال‌ها مورد حمایت بی‌دریغ مدیران مختلف فرهنگی جمهوری اسلامی از حوزه هنری (که ما را از آن اخراج کردند) و رسانه ملی (که دو سه روز است از ممنوع التصویری اش درآمده‌ایم) بوده است. همین الان فیلم‌نامه‌نویس «من مادر هستم» رئیس یکی از پربودجه‌ترین گروه‌های تلویزیون است

و بنابراین نمی‌شود با «مظلوم‌نمایی» از پاسخ به استدلال‌های منتقدین طفره رفت.

۶- مسئله سینمای ایران خیلی فراتر از فیلم اخیر برادر جیرانی است. و اعتراض اصلی حقیر در برنامه دیشب آن بود که به جای نقد یک فیلم باید به نقد «سینمای ایران» و مدیریت موجود پرداخت.

طولانی شد.

روضه را وقت کردی بیا تا جمعه ادامه دارد.

باقی بقایت

وحید جلیلی

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |