شما اینجا هستید   |

    عمومی : ای کاش می‌توانستیم از خدمات سینما به انقلاب اسلامی سخن بگوییم | سخنرانی در اختتامیه چهارمین جشنواره مردمی فیلم عمار
وحید جلیلی رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار در اولین سالگرد جشن مردمی نهم دی در سال 89 تأسیس شد. در این سال کار با بیست فیلم که توسط فیلم‌سازان حزب‌اللهی در نقاط مختلف کشور برای تشریح ابعاد فتنه ساخته شده بود، آغاز شد. در دوره دوم شاهد حضور 300 فیلم بودیم، در دوره سوم 700 فیلم و امسال فرزندان انقلاب اسلامی بیش از یکهزار عنوان فیلم را به جشنواره ارسال کردند.
jalili-ammar4921021

وی افزود: امسال در بخش دیگری فراخوان بین‌المللی هم دادیم و برای خود ما هم جالب بود که بیش از 700 اثر از فیلم‌سازان حدود 70 کشور در سایت جشنواره ثبت‌نام کردند. همین استقبال بین‌المللی در این مدت به ما نشان داد که انسان‌های زیادی وجود دارد که از انحصار پیچیده‌ رسانه‌های جهان رنج می‌برند و به دنبال روزنه‌ای می‌گردند تا از طریق آن فریاد خودشان را به مخاطب برسانند و ان‌شاءالله از سال آینده بخش بین‌الملل جدی‌تر دنبال خواهد شد.

جلیلی خاطرنشان کرد: چندی قبل در غزه فلسطین اولین دوره جشنواره اکران شد که برای ما بسیار شوق‌انگیز بود و دوستان ما گلایه می‌کردند که تعدادی از بهترین آثار ضد اسرائیلی سینمای ایران نظیر «بازمانده» حتی پس از 20 سال از ساخت به دست آن‌ها نرسیده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار تأکید کرد: جشنواره عمار تأسیس شده است تا این سؤال را در ذهن مخاطب ایجاد کند که اولاً چرا بسیاری از کارهای تولید شده به مخاطب خودش نمی‌رسد و یا در صورت تولید در داخل کشور مهجور می‌ماند و حتی از مخاطب بالقوه منطقه خودش نیز دریغ می‌شود؟ و نکته دوم این است که در کنار این آثار ساخته‌شده داستان‌های ما چرا به سینما راه پیدا نکرده است؟

وی با اشاره به اینکه هیچ ملتی به اندازه ملت ایران قهرمان نداشته است، گفت: چند درصد از قهرمانان ملی ما به قاب سینما راه پیدا کردند در حالی که 32 سال پیش رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و نمایندگان ما را ترور کردند، بیش از 17 هزار نفر از مردم ما را ترور کردند و حتی یک فیلم درباره شهدای ترور ساخته نشد و این در حالی است که سینمای ایران در بین 10 کشور اول دنیا به لحاظ امکانات فنی و نیروی انسانی قرار دارد.

جلیلی تأکید کرد: سینمای ایران به برکت انقلاب اسلامی و جمله درخشان امام خمینی در بدو ورودشان در بهشت‌زهرا(س) تکلیفش را روشن کرد و امام با جمله «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم» تکلیف نظام و انقلاب را با سینما روشن کرد و ما از آن سینمای نحیف، سخیف و ضعیف شاهنشاهی عبور کردیم.

وی افزود: با کنار گذاشته شدن معیارهای غلط و سخیف به معیارهای عالی‌تر انقلاب خدمات بزرگی به سینما کرده است و ای کاش می‌توانستیم از خدمات سینما به انقلاب اسلامی هم سخن بگوییم. مطمئناً سینما خدمات زیادی کرده است و به خصوص در حوزه دفاع مقدس فیلم‌های زیادی ساخته شده اما سؤال این است که چقدر متناسب با ظرفیت‌ها بوده است.

وی در ادامه بیان داشت: جشنواره عمار آمده است تا این فاصله را پر کند و بسیاری از مجهولاتی که در سینما مطرح می‌شد و مجهولات غلطی بود مانند اینکه هنرمند انقلابی نداریم و هنر انقلابی مخاطب ندارد را خط بطلان کشیده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در خاتمه بیان داشت: امشب در اختتامیه جشنواره عمار با بخشی از جریان جدید انقلاب اسلامی آشنا خواهید شد که همگان را به شوق خواهد آورد. امروز سالگرد شهادت یکی از علمداران و نشانه‌های بزرگ زنده‌بودن انقلاب در نسل سوم یعنی دانشمند شهید «مصطفی احمدی‌روشن» است و باید یاد او را گرامی‌ بداریم.

تگ های مطلب :
دسته بندی : عمومی
به اشتراک بگذارید : | | |